Eredivisie Live heeft distributiecontracten afgesloten met alle partijen die
digitale televisie aanbieden: UPC, Tele2, KPN en donderdagochtend nog op het
nippertje met Ziggo.
Eredivisie Live zendt de wedstrijden van de eredivisieclubs live uit
tegen betaling. Terwijl de samenvattingen in het nieuwe seizoen verhuizen
van RTL4 naar NOS Studio Sport.
De abonnementstarieven voor Eredivisie Live bedragen 10 tot 15 euro per maand,
afhankelijk van de maatschappij waar kijkers een digitaal pakket afnemen.
Ook maakte Eredivisie, de organisatie waarin alle voetbalclubs uit de
eredivisie zijn vertegenwoordigd, bekend dat uitzendbedrijf USG People één
van de hoofdsponsoren van Eredivisie wordt.
USG People wil dochterbedrijf Start People op deze manier naar eigen zeggen
"nadrukkelijk profileren” onder de ruim negen miljoen voetballiefhebbers in
Nederland.
"Deze samenwerking biedt vele kansen om ons op een aansprekende
manier te onderscheiden in de markt'', aldus het bedrijf.
De overeenkomst is afgesloten voor de komende twee seizoenen met een optie
voor een derde seizoen. De verdere invulling van het contract wordt in de
komende tijd uitgewerkt.
Eerder sloot supermarktketen Albert Heijn een sponsorcontract met Eredivisie,
nadat Plus Supermarkten de samenwerking had opgezegd.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl